2.3.1
Organizační řád základní umělecké školy
PaedDr. František Havelka, Ph.D.
NahoruOrganizační řád základní umělecké školy
Čl. 1
Organizační řád Úplný název školy dle zřizovací listiny (dále jen "škola") je vnitřním předpisem, který blíže specifikuje organizaci a podmínky provozu školy. Vydává ho na základě ustanovení § 165 odst. 1 a) zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, (školský zákon), v platném znění, ředitel školy.
NahoruČl. 2
Úplný název školy dle zřizovací listiny se na základě rozhodnutí Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR č. j. XXXXX/xxxx-yy ze dne XX. XX. XXXX stala s účinností od XX. XX. XXXX na dobu neurčitou příspěvkovou organizací YYYYYYYY kraje (nebo města, apod.), který jí vydal pod č. j. XXXX/XXXX ze dne XX. XX. XXXX zřizovací listinu, platnou ve znění pozdějších změn a dodatků.
NahoruČl. 3
Hlavním účelem zřízení organizace je poskytování výchovy a vzdělávání. Příspěvková organizace je oprávněna poskytovat stravování vlastním zaměstnancům.
NahoruČl. 4
Škola poskytuje základy vzdělání v hudebním, tanečním a výtvarném oboru v těchto místech poskytovaného vzdělávání:
NahoruČl. 5
Vyučování v jednotlivých uměleckých oborech probíhá podle Školního vzdělávacího programu ze dne XX. XXXX č. j. YYYYY/YY s účinností od 1. září XXXX.
NahoruČl. 6
Příspěvková organizace vystupuje v právních vztazích svým jménem a má odpovědnost vyplývající z těchto vztahů.
Statutárním orgánem příspěvkové organizace je ředitel, jmenovaný Radou XXXXXXX kraje.
Jménem příspěvkové organizace jedná ředitel nebo jím pověřený zástupce tak, že k otisku razítka organizace připojí vlastnoruční podpis.
NahoruČl. 7
Činnosti ředitele školy
Ředitel školy:
- řídí školu;
- plní povinnosti vedoucího organizace;
- plní další úkoly vyplývající z obecně závazných právních předpisů;
- jmenuje a odvolává svého zástupce;
- rozhoduje ve všech záležitostech týkajících se vzdělávání, pokud zákon nestanoví jinak;
- odpovídá za to, že škola poskytuje vzdělávání v souladu se školským zákonem;
- odpovídá za odbornou a pedagogickou úroveň vzdělávání;
- vytváří podmínky pro výkon inspekční činnosti České školní inspekce a přijímá následná opatření;
- vytváří podmínky pro další vzdělávání pedagogických pracovníků;
- zajišťuje, aby žáci a zákonní zástupci dětí a nezletilých žáků byli včas informování o průběhu a výsledcích vzdělávání;
- zajišťuje spolupráci při uskutečňování programů zjišťování výsledků vzdělání vyhlášených ministerstvem;
- určuje provádění dohledu nad žáky k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví žáků ve škole při výchově a vzdělávání a s nimi souvisejících činnostech a při akcích konaných mimo místo, kde se - uskutečňuje vzdělávání;
- stanovuje organizaci a podmínky provozu školy;
- odpovídá za efektivní použití přidělených finančních prostředků státního rozpočtu;
- předkládá rozbor hospodaření podle závazné osnovy a postupu stanoveného ministerstvem;
- zřizuje pedagogickou radu složenou ze všech pedagogických pracovníků školy jako svůj poradní orgán – projednává s ní všechny zásadní pedagogické dokumenty a opatření týkající se vzdělávací činnosti. Při rozhodování ředitel k názorům pedagogické rady přihlédne (§ 164 zákona č. 561/2004 Sb.);
- zřizuje uměleckou radu jako svůj poradní orgán;
- vydává vnitřní předpisy školy;
- stanovuje výši úplaty za vzdělávání na období školního roku;
- určuje čerpání dovolené a volna k samostudiu.
NahoruČl. 8
Činnosti zástupce ředitele školy
Zástupce ředitele školy:
- zastupuje ředitele v době jeho nepřítomnosti v plném rozsahu s výjimkou personálních změn a přijímání nových zaměstnanců;
- řídí a kontroluje pedagogické pracovníky;
- organizačně zabezpečuje vzdělávací proces;
- zajišťuje operativní změny v rozvrhu;
- vede evidenci pracovní doby;
- připravuje podklady pro zpracování mezd, včetně evidence přespočetných hodin a hodin za zastupování;
- zpracovává podklady pro zdravotní pojišťovny;
- organizačně zabezpečuje školní akce konané v místě školy a mimo místo poskytování vzdělávání;
- zpracovává podklady pro plán práce a další strategické dokumenty školy;
- zpracovává podklady pro evaluaci školy;
- ve spolupráci s předsedy předmětových komisí organizačně zabezpečuje koncertní činnost;
- zajišťuje informovanost pedagogických zaměstnanců omluvených z porad;
- plní další úkoly stanovené ředitelem.
NahoruČl. 9
Pedagogická rada
Pedagogická rada:
- je tvořena všemi pedagogickými pracovníky školy;
- je poradním orgánem ředitele;
- schází se minimálně pětkrát ročně (zahajovací, čtvrtletní, pololetní, tříčtvrtletní, závěrečná);
- svolává ji ředitel.
NahoruČl. 10
Umělecká rada
Umělecká rada:
- je poradním orgánem ředitele;
- jejími členy jsou ředitel, zástupce ředitele, vedoucí oddělení…